سلامت نیوز :كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی 31 درصد از بیماری ایسكمیك قلب و 11درصد از سكته‌های مغزی به علت مصرف ناكافی میوه و سبزی‌ها است.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها به علت اینكه حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اكسیدان‌ها، ایزوفلاون‌ها، ایزوتیوسیانیت‌ها و فیبر‌ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، سكته مغزی، پوكی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی اكسیدان‌ها و فیبرها از رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و تصلب شرائین جلوگیری می‌كنند.

عبداللهی گفت: سبزی‌های سبز برگی مانند سبزی خوردن سرشار از ویتامین C و سبزی‌های زرد، نارنجی و قرمز سرشار از بتاكاروتن پیش ساز ویتامین A است.

وی اضافه كرد: توصیه می‌شود در برنامه غذایی معمول روزانه هم از سبزی‌های سبز برگی و هم از سبزی‌های زرد و نارنجی استفاده شود. سبزی‌ها و صیفی‌های خام خورده می‌شوند كه ویتامین‌های بیشتری به بدن می‌رسانند و حرارت بعضی از ویتامین ها خصوصاً ویتامین C را از بین می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha